EMLAK PORTFÖYÜ OLUŞTURMA

Portföy Oluşturma Yöntemi

Kırtasiyeye kalem almak için giden müşteri, kalem reyonuna geldiğinde aradığı bütün marka kalemleri bir arada bulabilir ve bir tanesini alır. Gayrimenkul Danışmanının (GD) başarılı olması için, müşteri geldiği zaman, aradığı mülkü portföyün içerisinde bulabilmelidir. Listeleme arttıkça, müşteri sayısı da onunla orantılı olarak artar.

GD, portföy oluştururken aşağıdaki maddelere dikkat etmelidir:

  • Müşterinin portföyünü vermesi, sizi sevmesi ve güvenmesi ile olur. Bunu sağlamak için de sizden gerekli bilgileri anında alması ve kendinizi işinize adadığınızı bilmesi ve korkularını sizinle yenmesi gerekir.
  • Mülk sahibini kazanmak istiyorsanız onu sürekli olarak bilgilendiriniz. Eğer doğru bir şekilde; listeler, pazarlar, satışını gerçekleştirirseniz, başarınız garanti edilmiştir.
  • Listelerken işi baştan kazanın ve işlem yapılabilecek en doğru fiyattan portföyünüze emlakı katınız.
  • Mutlaka kişisel tanıtım dosyasını veriniz.
  • Müşterinizin adresine gidip işinizi hallediniz. Her alınan portföy bir satış anlamına gelir.
  • Fiyatlandırma yöntemlerini öğreniniz.

İki tür portföy yöntemi vardır:

  1. Sözleşmeli Portföy yöntemi
  2. Açık Portföy yöntemi

1.  Sözleşmeli (Kapalı) Portföy Yöntemi

Bu anlaşmalı portföydür. Burada mülkü sadece anlaşma yapan GD satar. Anahtar ofiste durur ve mülk sahibi satarsa komisyon öder.

Anlaşmalı portföyün yararları şöyledir:

  • Gerçekten satmak isteyen mülk sahipleri ile muhatap olunur.
  • Kendinizi güvence altına alırsınız.
  • Alınan portföyle, her gün kendinizin satışını yapmış olursunuz.
  • Diğer emlak komisyoncularıyla rahat paylaşıma girersiniz.
  • Ciddi olmayanları elersiniz.
  • Mülk sahibinin korkularına hitap edersiniz.
  • Hilekârlığın önüne geçersiniz.
  • Hizmet Bedeli almak kolaylaşır.
  • Mülk sahibinden alınan Hizmet Bededli ile toplam ciro artar.
  • İlan vermek kolaylaşır.
  • Yer tarifi kolaylaşır.

Portföy oluştururken mülk sahibinden gelebilecek sorular, itirazlar ve bunlara verilebilecek cevaplar şöyledir:

  • Mülküm kayıtsız şartsız listenizde kalmak zorunda mı? (Ya da anlaşma iptal edilebilir mi?).

Benim hizmetlerinden memnun olmadığınız takdirde, anlaşmayı tek taraflı olarak fes etme hakkına sahip olmanızı sağlayan yazılı garantiniz olacak.

  • Broşürünüzü görebilir miyim?

GD taınıtım görselleri ve ofis diğer reklam, tanıtım görselleri kullanılabilir.

  • Mülkümle ilgili nasıl bir broşür oluşturacaksınız? Bir broşür görebilir miyim?

GD mülkünüzün bütün özelliklerini ve arsa detaylarını gösteren sıra dışı kalitede bir broşür hazırlayacaktır.

  • Çağrılarıma (telefonla aramalarımda) 60 dakika içerisinde döneceğinizi nasıl garanti edersiniz?

Ofise gelen çağrılarda, GD çağrılarınıza 60 dakika içerisinde dönecektir, aksi takdirde her mağduriyetinizde alacağımız komisyondan 50 YTL düşeceğiz.

  • Bölgeme ve çevreme ne kadar aşinasınız?

GD, (…….) yıllık menkul danışmanlık sektöründeki faaliyetlerinin % 80‘ini aşina olduğu bölgelerinde gerçekleştirmiştir.

  • Emlakımı görenlerle ilgili bana bilgi verecek misiniz?

Belirli aralıklarla GD sizi bilgilendirecektir. Mülkünüzü en kaliteli, alım gücü en yüksek ve alma eğilimli müşterilere göstermesi, en önemli aktivitedir.

  • Çevremdeki satılık ve satılmış menkullere ne derece aşinasınız?

Piyasa Analiz rapor örnekleri sunulabilir.

  • Bana başka bir GDyerine sizi tercih etmem için sebep gösterebilir misiniz?

Benimle çalışmayı seçerek doğru karar verdiğinize emin olabilirsiniz; memnun olmadığınız takdirde, istediğiniz zaman anlaşmayı fesh edebilirsiniz. Bu garantiyi size sunan herhangi başka bir GDbiliyor musunuz?

3.      Açık Portföy Yöntemi

  • Anlaşmasız portföyde evi herkes satabilir.
  • Bu çalışma şeklinde emlak sahibi anahtarları başka emlak firmalarına verebilir.
  • Mülk Sahibi kendisi pazarlayabilir.
  • Firma aktif olarak daireye müşteri götürmez, emlak sahibi bilgilendirmez ve firmanın verdiği hizmetlerin sadece kontrat yapımı aşamasından yararlanabilir.
  • Firma daire ile ilgili herhangi bir pazarlama çalışması yapmaz.
  • Emlak sahiplerine ihtiyacınız var; ancak bu ihtiyacın çok fazla olduğunu belirtmek, sizi güçsüz konuma getirebilir.

Portföy Oluşturma Teknikleri

Portföy oluşturma teknikleri üç şekilde olabilir:

  1. Sahibinden Portföy Oluşturma
  2. İnternetten Portföy Oluşturma
  3. Kapı kapı dolaşarak portföy oluşturma

1. Sahibinden Portföy Oluşturma

Mülk sahibi için kendi emlakı hep en güzel emlak, kendi fiyatı yüksekte olsa da en iyi fiyat kendi fiyatıdır. Emlak komisyoncusuna verdiği zaman, fiyatı % 6 yükselttiğini düşünür zaten satış işini kendisi de yapabilir. Normalde roller bu şekilde oynamakta ve kimse bunu değiştirmek istememektedir.

Durumun bundan daha farklı olabileceğine kimse inanmaz. Sadece “Profesyonel GD’ler” bir şeyleri değiştirebileceklerini bilirler ve etrafındakilerden farklı şeyler yaparlar.

GD portföyünü oluştururken:

  • Emlak sahibinden kendisi veya asistanı vasıtası ile randevu alır.
  • Randevusuna zamanında gider, giyimi ve donatımı iyi hazırlanmıştır.
  • Emlak sahibi ile güler yüzle tanışır.
  • Resimli kartvizitini ve kişisel tanıtım dosyasını verir.
  • Mal sahibini konuşturur, bilgi alır ve bilgileri ajandasına not eder.
  • Mülk sahibi, GD’ye mülkün değerini edeceğini sorar. İlk görüşmede ASLA fiyat vermeyiniz. Profesyonel GD “Piyasa Raporunu” bırakmak için randevu ayarlar ve notunu alır.
  • Emlak sahibi anlaşma yapmak istemez. Profesyonel GD bunu doğal karşılar.
  • “Pisaya Raporunu” hazırlar. Emlakin satılabilir fiyatını belirler. İlk ve En Önemli Aşamadır.
  • Emlak sahibi bu fiyatta çalışmak istemez. Her hayır bir adım daha güçlendirmektedir. 5 gün içinde üçüncü ziyaretinde emlak sahibi ile bir daha görüşür.
  • GD emlak sahibinden telefon alır. Anlaşmak isteğini belirtir ancak bir aydan fazla bağlanmak istemez. GD çok nazik bir şekilde emlak sahibini reddeder. Profesyonel GD hazırlıklıdır durumuna atlamaz.
  • GD dördüncü görüşmesinde emlak sahibine “Aracılık Sözleşmesini” verir.
  • Emlak sahibi gerçekten fiyatta ve satışta sıkışmıştır, Profesyonel GD dışındaki alternatifleri düşünür.
  • Profesyonel GD anlaşmalı portföyü altı ay ile bir yıl arasında yapar. GDv mal sahibine mülkün en kısa sürede, en uygun fiyata satar ve ömür boyu müşteri kazanır.
  • “Müşteri Ömrü Boyunca” kapsamına girdiği için senede ortalama bir referans gönderir.

Evini kendisi satanlara, sahibinden satılıklara FİSBO (for sale by owner) denir. Kendilerini şu nedenlerden dolayı motive ederler:

  • Ben bu işi yaparım düşüncesi.
  • Piyasadaki emlak komisyoncularına güvenleri kalmamıştır.
  • Piyasadaki emlak komisyoncularından hizmet almadıklarını düşünürler. Gerçekten de piyasadaki emlak komisyoncularından çoğu kez iyi hizmet alamazlar.
  • Kimisi de komisyon ödemek istemez; onun için kendisi satmak ister.
  • Vakti çoktur, başka işi yoktur.
  • Çevre oluşturmak için yaparlar.

Sahibinden satılıkların karşılaştıkları problemler şunlardır:

  • Boşu boşuna bir sürü insanla muhatap olurlar; kimi zaman da ilan verdikleri için pişman olurlar.
  • İşi nasıl yapmaları gerektiğini bilmedikleri için çok vakit kaybederler ve çok gereksiz masrafa girerler.
  • Yeterince çok müşteri ile karşılaşmazlar. Çünkü yaptıkları sadece genelde gazeteye ilan vermektir.
  • Kredi ve finansmanda danışmanlık alamazlar, bu gibi fikirlerden haberleri olmaz.
  • 24 saat boyunca cep telefonuna ya da evdeki telefonlara hapsolurlar.

GDile çalışmanın avantajları şöyledir:

  • Satıcının vakti kaybolmaz. Kendi işlerini aksatmadan pazarlama yapabilirler.
  • Masraf riski yoktur ve çoğu zaman müşteri ile pazarlık etmeye gerek kalmaz. Onların yerine profesyoneller bütün işleri halleder.
  • Yeni alıcı kitlelerine ulaşabilirler. Sadece gazete ilanları ile yeni alıcı kitlelerine ulaşmak zordur.
  • Banka kredisi isteminden yararlanabilirler.
  • 24 saat eve hapsolmazlar. Kendi işleriyle uğraşmaya zaman ayırabilirler.
  • Sahibinden satılıkları takip etmenin şu yararları olabilir:
  • Evlerini satsalar dahi yeni satılan evlerin %12’si iki yıl içinde tekrar satılıyor.
  • Ev başkasının portföyüne girmiş ise paylaşım yolu ile alıcı aranıyor.
  • Miras kalırsa, mirasın % 98’i satışla sonuçlanıyor.

Sahibinden görüşme aşamaları şöyledir:

  1. Arama – Randevu
  2. Prezantasyon (Sunum)
  3. Sözleşme
  1. Arama – Randevu

Arama, randevu alma işleminin amacı mülk sahibinde etki bırakmaktır.

Örnek: Alo, RE/MAX Tanju HAN olarak arıyorum. Bilgisayarım, sistem içinde 6 aylık evinizi buldu.

Dikkat: Müşteri ile her zaman dışarıda randevulaşması esastır. Ofisler randevu almak için kullanılır.

Esas amaç her zaman kendisine pazarlama hareket planını anlatmak için randevu almak:

“Merhaba ben Tanju HAN, Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı ile çalışmak ister misiniz?

EVET :

Size nasıl yardımcı olacağımızı göstermem 20 dakikanızı alacaktır. Akşam yedi ya da sekiz sizin ve eşinizle görüşmem için uygundur.

HAYIR :

Eğer size en kısa zamanda en çok parayı en az zorlukla kazandırabilecek olsam benimle çalışır mıydınız?

BELKİ :

Size nasıl yardımcı olacağımızı göstermem 20 dakikanızı alacaktır. Akşam yedi ya da sekiz sizin ve eşinizle görüşmem için uygundur.

  1. Prezantasyon (Sunum)
  • Satıcı ile ilk kez karşılaştığınızda:

“İyi akşamlar Sayın …, Benim adım Tanju HAN (Eve girin). Emlak konusunda yaptığım araştırmayı ve bulgularımı sizinle paylaşmadan önce bana evinizi gezdirebilir misiniz? Mümkün olan en yüksek piyasa fiyatına ulaşabilmek için yapılan tüm yenilemeleri bana göstermeniz ve eve ait tüm bilgileri benimle paylaşmanızın önemli olduğunu düşünüyorum.”

  • Konuşmayı sağlamlaştırmak için:

“Çantamı (veya paltomu asabilir miyim) yere bırakabilir miyim?” (Mutfak masasına doğru yönelin).

  • Kendinizi ve firmanızı tanıtan belgeleri mutfak masasına koyarken:

“Sayın Bay ve Bayan …  başlamadan önce, birçok insanın emlak firmaları ve satış elemanlarının aynı olduğuna inandıklarını belirtmek gerek. Bir firma veya temsilcisine danışarak bir karar vermeden önce, Ben ve Ofisim sizin lehinize çalışacaktır. Ofisimle gurur duyuyor ve size sunacağı yararları göstermek istiyorum.”

  • Bulgularınızı sergileyiniz:

“Sayın …  günün büyük bir kısmını eviniz hakkında veri araştırması yaparak ve yorumlayarak geçirdim. Bu detaylar konusunda eriştiğim sonuçları doğrulamak için bir dakikanızı ayırır mısınız?” (Listeyi uzatın)

  • “Henüz herhangi bir firmayla bir anlaşma yapmaya karar vermedik” cümlesine cevabınız: (Gülümseyin).

“Ah, bunun kesinlikle farkındayım, ama eminim ki firmamızın size sunacağı ayrıcalık ve hizmetleri gördükten sonra, bizim firmamızın sizi temsil etmesinin doğru olduğu konusunda bize hak vereceksiniz.

“Evimizi bu fiyatlara satmayız”:

“O halde, emlakı ne kadara satmamız gerektiği konusunda bir fikriniz olmalı”.

(Gülümseyin). “Sizce fiyat ne kadar olmalı?”

  • “Profesyonel olan sizsiniz. Sizce ne kadar eder?” sorusuna cevabınız:

“Teşekkür ederim. Profesyonellikte önemli öyle değil mi? Bir mülkün satış fiyatı piyasada kalma süresi ve koşullarına bağlı olarak değişebilir.

  • Müşteriniz piyasa fiyatının üzerinde bir rakam söylerse yanıtınız: (Kaygılı davranın. Kafanız karışmış gibi görünün).

“Bay ve Bayan … Sanırım eviniz konusunda gözümden kaçan bir şey oldu. Bir dakikanızı ayırarak bana neden bu şekilde düşündüğünüzü anlatır mısınız?”

  • Onları dinleyin, kendi görüşünüzü belirtmeden önce onlarla aynı fikirde olduğunuzu gösteriniz.

Her zaman aşağıdaki yedi şıktan biri ile başlayınız.

  • “Nasıl hissettiğinizi anlıyorum, ama şunu da dikkate almalıyız ……..
  • “Değindiğiniz noktada kesinlikle haklısınız, ancak ……..
  • “Sizin açınızdan bakınca, bu doğru, ama ……..
  • “Yorumlarınız mantıklı, bu su götürmez. Ancak ………
  • “Bu konudaki gerçeğin farkındayım, ancak ……..
  • “Dediğinizde size hak veriyorum ve bu yargılamayı bir aşama daha ileri götürmek isterim. · Bu durumda ……..
  • Şüphesiz, bu doğru. Yine de ……..
  • Fiyattan ziyade, nakde olan ihtiyaçları üzerinde yoğunlaşınız: “Bay ve Bayan … bir an için fiyatı unutalım. Şu anda size bir çek yazmak üzere olsaydım, ipotek de dahil olmak üzere yapılan tüm masraflardan sonra eviniz için ne kadar talep ederdiniz?”
  • Kesin bir fiyat belirlerken: “Bay ve Bayan … olaya sizin açınızdan yaklaşmak için elimden geleni yapıyorum. Emlak satış personelleri başlıca portföy oluşturmaktan endişe duyar ve müşterilerine ne duymak istiyorlarsa onu söylerler. Ben bunun adil olduğunu düşünmüyorum çünkü sizin asıl hedefiniz evinizi satmak, öyle değil mi? İşte bu yüzden bütün gün adil bir piyasa fiyatı belirleyebilmek için bulgularım üzerinde çalıştım. Herhangi bir fiyattan bile portföy oluşturan satıcılar var. Fakat altı ay sonra, evi hâlâ ellerinde tutar durumda olduklarında, ilk zamanki avantajlar kaybolmuş oluyor. Bazı durumlarda satıcılar gerçekçi bir piyasa fiyatıyla pazara girmelerine rağmen, sahip olmaları gerektiğinden daha azını alıyorlar”.
  • Satıcı, piyasa fiyatından daha fazlasını talep ederse ona alternatif bir seçenek sunun.

“Bu verilere dayanarak, sanırım fiyatı …………. YTL ile (piyasa fiyatından biraz aşağıda bir rakam) …………. YTL arasında (piyasa fiyatının biraz üzerinde) tutmalıyız.

  • Satıcı, “Her zaman kiralayabiliriz, satmak zorunda değiliz” dediğinde anlatım biçiminiz:

“Kesinlikle. Evi kiraya vermek de akıllıca yapılan bir yatırımdır. Ancak, sadece çok az sayıda kiracı eve mal sahibinin verdiği değeri verebilir. Evin iki ya da üç yıl elde tutulması ile tekrardan yapılan tamir ve bakım masrafları, değerdeki artış birbirini dengeleyecek seviyede olabiliyor. Daha önce hiçbir ev kiraladığınız veya tamir ettirdiğiniz oldu mu? ”Satıcı “hayır” yanıtını verir.

“Pek hoş olmayan bir durum olabiliyor. Geçen gün emlak işinde on yıldır çalışan ve evini kiralamaya karar veren bir Broker (franchising yöntemiyle çalışan emlak komisyoncusu) ile görüştüm. İnsanları yeterince tanıdığını düşünüyordu, ancak bizim ”profesyonel kiracı” olarak nitelendirdiğimiz insanları bulmak onu üzdü. Altı ay sonra, hiç kira almayarak ve kiracıyı çıkararak evini geri aldı. Evi tekrar tamir etmenin, elden geçirmenin neredeyse … TL tuttuğunu söyledi. Bu tip şeyler beni endişeye düşürüyor, ya sizi?”

  • “Anahtarı vermek istemiyoruz” itirazına karşılık:

“Pekâlâ, anahtarımız olmak zorunda değil. Bayan …  zamanınızın çoğunu evde mi geçirirsiniz?”

(Emlak sahibinin eşi) :“Evet.”

Tanju HAN :“Ne zaman alışverişe çıkıyorsunuz?”

“Pazartesi sabahı”

Tanju HAN :“Nitelikli bir alıcının bir pazartesi sabahı evinizi göremeyecek durumda olması kötü olurdu, sizce de öyle değil mi?”

  • “Tabela istemiyoruz”:

“Biz bir tabela talep etmiyoruz. Ancak, alıcı taleplerinin yaklaşık %45’i, mülk üzerine konulan tabelalar sayesinde geliyor. Her türlü sergilemeye açığız, öyle değil mi?”

  • “Evin reklamını yapacak mısınız?”:

“Hangi emlakların reklamının yapılacağı yönetime ait bir karardır. Bir emlakın reklamının yapılmasının tek nedeninin telefonun çaldırılması olduğu bilinir. Arayıcılarımızın bir pazarlık yapmaya çalışmasına bağlı olarak, piyasa fiyatının altında değer biçilen veya yapılan yeniliklerin eksik olarak gösterildiği bir mülke ait çok tatmin edici sonuçlar elde ettik. Ve tabii alıcılar evi gördükten sonra, sizin sahip olduğunuz bir ev gibi bir emlak gerçekten de kendi kendini satıyor. Ama yine de biraz bekleyelim ve yönetimin ev ile ilgili araştırmalarının sonucunu bir görelim.”

  • İkinci derecede önemli konuları sonuca bağlayan sorular:

“Bayan …, evi göstermeden önce telefonla mı randevu almayı tercih edersiniz, yoksa ofisimize uğramayı mı?”.

  • Satıcıları evi sergilemeleri için hazır hâle getiriniz:

“Sayın …, satış elemanlarımızı …………. tarihinde evinizi gezmeleri için yanımda getireceğim. Bu çok önemli bir gün! Eğer satış elemanlarımız evinizden etkilenirlerse, müşterilerine gösterme eğiliminde olacaklardır. Ne kadar çok gezdirirsek, satış şansımız da o kadar artar. Dolayısıyla evi en güzel görünümüne sokalım, olur mu? Belirteceğim birkaç fikir ………….” (Açık ışıklar, hoş bir müzik, fırında pişen yemeğin kokusu hoş bir atmosfer yaratmaya yardımcıdır.).

  • Satıcıları hızlı yapılan bir teklife hazır hâle getiriniz:

“Elimizde bu tipte bir emlak almak için bekleyen bir alıcı olabilir, dolayısıyla önümüzdeki birkaç gün içinde bir depozit elde edecek kadar şanslı olabiliriz. Bu harika olurdu, öyle değil mi?”

  • Onları önceden ayarlanmamış ev gezdirmelere hazır olmaları konusunda uyarınız:

“Sayın …, daha önce de tartıştığımız gibi satış elemanlarının her birine evi gezdirmeden önce sizden bir randevu almalarını şart koşacağız. Ancak, kimi zaman satış elemanı alıcıya arazideki başka bir evi gösterdiğinde sizin evinizi hatırlayabilir ve bunu alıcıya bildirme telaşı ile sizi aramayı unutabilir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız, lütfen anlayışlı olun. Eğer bu o anda sizi sıkıntıya sokacaksa, geri dönmelerini rica edin, ama eğer mümkünse bırakın evinizi gezsinler, nitelikli alıcılar olabilir ve evi o gün satın almak isteyebilirler.

  • Onları koruma amacında olduğunuzu belirtiniz. (Eğer mümkünse burada ilk isimleriyle hitap edin):

“Benim işim sizin çıkarlarınızı temsil etmektir. Bu amaçla, ben onaylamadan herhangi bir kontratı imzalamamanıza minnettar kalırım. Eğer bir satış elemanı veya Broker size bir teklif getirirse benim haberimin olduğundan emin olun. Bu sayede durumumuzu koruyabilirim.”

  • Düşük bir teklifle karşılaşma durumuna karşı onları hazırlayınız:

“Sonuç olarak, alıcıların aslında emlaka ödeyebilecekleri miktar kadar değer biçtiklerinin farkında olmamız önemli. Biz, tabii ki optimum fiyatı arzuluyoruz. Ancak, eğer düşük bir fiyat önerilirse, makul bir biçimde bu fiyatın dikkatlice üzerine çıkacağız ve bu noktada bir sonraki adımımızın ne olacağına karar vereceğiz. Evinizi benim listelemem konusundaki güveniniz için bir kez daha teşekkür ederim. Güveninizi haklı çıkarmak için elimden geleni yapacağım. İyi akşamlar.”

  • Eldeki veriler sonucunda gerçekleştiremeyeceğinizden emin olduğunuz bir satışı geri çevirmek durumunda kalırsanız:

“Sayın …, sizi ve evinizi pazarlamak konusunda tüm içtenliğimle ilgileniyorum. Fakat tüm iyi niyetlerime rağmen evinizin değeri piyasa fiyatından çok yüksek olduğundan bu fiyattan listeme alamıyor ve tabela asamıyorum. Belki de bir şey kaçırdım ve bir konuda hata yaptım. Birçok emlak firması mülkün satacağını umarak bir tabela asıyor ve onu listelerine alıyorlar. Ben bunu yapamam. Size belirlediğiniz fiyattan 13 evinizi listelemeleri için başka bir firmaya vermeniz ve 30 gün bekleyip neler olacağını görmenizi öneririm”.

  1. Anlaşma

Süresiz/süreli emlak sözleşmesi imzalanarak portföyümüze eklemiş oluruz.

Anlaştığınız müşterilerle fotoğraf çektiriniz.

2. İnternetten Portföy Oluşturma

Emlak sahipleri ilanlarını ücretsiz yayınlayan siteler vermektedir.

Örnek:

www.sahibinden.com, www.hurriyetemlak.com, www.milliyetemlak.com

Bununla ilgili ilanları araştırıp emlak sahibine ulaşarak portföyünü genişletebilir.

Bir web sayfası hazırlayarak da portföy oluşturabilirsiniz.

3. Kapı Kapı Dolaşarak Portföy Oluşturma

Bulunduğu bölgeyi, mahalleyi, caddeyi ve sokakları tek tek gezerek portföy oluşturulabilir.

Müşteri ile kapıda karşılaştığımız zaman elimizde çanta olmalıdır. Profesyonelce giyinmemiz gerekir. Daha çok lacivert ve siyah giyinilmelidir. Bu renklerin dışındaki renkleri yapılan istatistiklere göre müşteri üzerinde daha olumsuz bir imaj bırakır.

Davranışlarınıza dikkat etmelisiniz. Not defteri ve kaleminizi yanınızda bulundurmalısınız. Agresif olmamaya özen göstermelisiniz. Agresif davranışlar müşteriler tarafından anında algılanır. Müşteri ile konuşurken yan dönün ve gülümseyin. Sizin gülümsemeniz karşı tarafın sizin hakkınızdaki ilk düşüncesinin olumlu olmasını sağlar.

Doğrudan temasın avantajları şunlardır:

  • Müşteri üzerinde daha iyi etki bırakılır.
  • Kendinizi daha rahat ifade edersiniz.
  • Kendi tanıtımınızın en düşük maliyetli şeklidir.
  • O an için karşınızda rakip yoktur.

Aday yaratmanın önemi, emlak komisyoncuları tarafından bilinmese de, kapıları çalmak GD’larına zor gelmektedir. Bu yanılgıdan kurtulmak için aşağıdakileri düşünerek kapı kapı dolaşarak portföyünüzü oluşturabilirsiniz:

  • Evime para götürebilmek için kapı çalmayı sıkılmadan yaparım.
  • Her çaldığım kapıdan bir değer yaratıyorum.
  • Her çaldığım kapı 50 YTL.
  • Her çaldığım kapı hedefime beni daha fazla yaklaştırıyor.
  • Her çaldığım kapıda öz güvenim daha fazla artıyor.
  • Ne kadar çok kapı çalarsam o kadar ünlü olurum.
  • Kapı çalma benim günlük işim.
  • Evime işimi yapmadan gitmiyorum.
  • Etrafımda negatif düşünen insanları bulundurmuyorum; hep bir sonraki kapıya geçiyorum.
  • Sahaya çıktığım her an kendi reklamımı yapıyorum.
  • Korkuyorum farkındayım, ancak zorlukların üzerine gitmek bana zevk veriyor.
  • Kapı çalmada rakipsizim, işimi seviyorum.
  • Her görev gibi kapı çalmadada kendimi geliştiririm.
  • Evime, bir sitenin komple kapılarını çalarak gidersem, çocuklarımın geleceğini garanti altına alırım. Ø Ne kadar çok kapı çalarsam, gelecekte yapacağım işleri o kadar kolay yaratırım.
  • İlerisi için birikim yapmanın en iyi yolu, her gün düzenli olarak kapıları çalmak.
  • Her çaldığım kapı beni hedefe yaklaştırıyor.
  • Her gün çaldığım kapıdan bana iş gönderecek bir kişi çıkabilir.
  • Erken emekli olmak için maksimum kapı çalmaya bayılıyorum.
  • Ne kadar çok kapı çalarsam, bilgi kadar hızlı bir şekilde artırabilirim.
  • Kapıları çalarsam, her gün bilmediğim yerlerden kendime ekstra kazanç yaratırım.
  • Herkesten önce davranırım; piyasaya çıkmamış yerleri ilk ben bulurum.
  • Bu işi uzun yıllar boyunca yapacağım; kısa sürede tanınır olup, tanınır kalacağım.
  • Kapıları çalarak kendi geleceğimi kendi irademle belirlerim.
  • Ne kadar çok kapı çalarsam o kadar pozitif motive olmuş insan bulurum.
  • Ne kadar çok kapı çalarsam, satış tekniklerimi o kadar artırırım.
  • Zor olanı başarmak benim işim, başkasına zor geleni her gün yaparak kendime kolay hale dönüştürürüm.
  • Para ödediğim eğitimlerin parasını, kapıları çalarak çıkarırım.
  • Bir sonraki kapıda ailemin geleceği var.
  • Kendime, aileme ve sevdiklerime en iyisini verebilmek için çalışır gözükmek değil, piyasaya çıkıp kapıları çalarak gerekli değerleri yaratırım.
  • Sadece bölgede değil, bölgemdeki emlak sahiplerinin iş yerlerine gider etkinliğimi artırırım.

Yazar: Tanju HAN

1967 Marmaris, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Garanti Bankası Teftiş, Bank Ekspres Teftiş, Tekfenbank Bireysel Krediler, RE/MAX Gayrimenkul Çeşme İzmir, Keller Wiliams Gayrimenkul Karşıyaka İzmir, Turyap Mavişehir Temsilciliği Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı...

“EMLAK PORTFÖYÜ OLUŞTURMA” için 13 yorum

  1. çok teşekkür ederim tecrübe ve bilgileri samimi bir şekilde paylaşıyor olmanız çok önemli ve güzel herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim. Metin Yıldız

    Liked by 1 kişi

  2. megep modülünün derlemesi olmuş özellikle kapı kapı dolaşarak porfoy toplamayı ben megepdede beğenmemiştim çünkü çok basite indirgemiş. size ait olan yerler daha verimli diye düşünüyorum.saygilar.

    Liked by 1 kişi

  3. merhaba;
    sahibinden.com ve hürriyetemlak.com da bulunan sahibinden ilanlara, ilgili gayrimenkul ile mesaj atarken ,ne yazmamızı önerirsiniz?

    Beğen

  4. Tanju Bey merhaba, ben de eski bir banka yöneticisi ve bir yıldan beri de Kurumsal bir Gayrimenkul şirketinde çalışan bir danışman ortak olarak, yazılarınızdan maksimum derecede yararlandığımı ve sektör hakkında birikim ve donanımımı arttırdığımı ifade etmek isterim. Bu sektörde Bankacılık sektörü gibi; kazanmak için öğrenmek, vazgeçmemek ve inanmanın başarılı olmada en önemli kriterler olduğunu söyleyebilirim. Elinize sağlık. Saygılarımla,

    Beğen

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: