Başarının Peşinde Olan Emlak Uzmanları Ne Yapmalıdır?

Çevrenizde gördüğünüz ya da takip ettiğiniz başarılı emlak profesyonellerini başarıya götüren bir takım sırları olduğunu biliyoruz. Onları diğerlerinden ayıran, farklılaştıran ve oyunda yukarılara çıkmalarını sağlayan bu sırlar aslında başarılı olabilmelerinin de temel nedenlerindendir.

Bu sırlara tek tek değinmeye başlamadan önce günümüzde artık teknolojik araçların kullanımı ve etkin pazarlama teknikleriniz yoksa başarılı olmanızın oldukça zor olacağını öncelikle belirtmekte fayda var.

Şimdi dilerseniz size başarıya taşıyacak olan bu sırlara tek tek değinelim;

Kendine güven

Emlak piyasasında başarılı olmak istiyorsanız kendinize güvenmek zorundasınız. Karşınızdaki kişilerin gayrimenkullerini en kısa sürede en uygun fiyata satacağınıza ya da aradıkları evi kısa sürede uygun fiyata bulacağınıza ikna edebilmeniz için öncelikle sizin de ikna olmanız gerekir. Siz kendinize inanıp güvenmezseniz başkalarının size güvenmesini beklememelisiniz.

Emlak piyasasında başarılı kimselere baktığınızda hepsinin kendilerine güveni olan kimseler olduklarını görürsünüz. Kendine güvenmeli ve bunu müşterilerinize de göstermelisiniz. Müşteriler kendilerine güvenen kimselerle çalışmayı tercih edeceklerdir.

Bir düşünün “Ben her şeyi satabilirim, satamayacağım bir şey yoktur” diyen ve elinde bunu ispatlayan başarı istatistiklerine sahip biri ile mi çalışmak istersiniz yoksa “Satarız satarız da zamanını bilemem belki alıcı uzun zamanda çıkar (hacı) 🙂” diyen biriyle mi?

Kendinize güvenin ve bunu müşterilerinize göstermekten çekinmeyin. 

İlgili: Müşterilerinize Profesyonelliğinizi İspat Edin Rekabeti Kazanın

Farklı olma gerekliliği

Emlak piyasasında kalabalıklardan sıyrılıp oyunu doğru oynayanların yanına yukarıya çıkmak istiyorsanız diğer emlak uzmanlarından farklı davranmanız gerekir. Kişisel ya da şirket markanızın nasıl olması gerektiğini gözünüzde canlandırın. Sizi her alanda diğerlerinden ayrıştıracak fikirler üretmeye çalışın. Farklı olmanız insanların dikkatini çekecek ve sizi tanımak isteyeceklerdir.

Yaptığınız her şeyin birbiri ile tutarlı olmasına dikkat edin. Tüm pazarlama faaliyetlerinizin tüm iş faaliyetlerinizin hepsinin aynı doğrultuda aynı hedef için istikrarlı ve tutarlı olmasına özen gösterin. Müşteriler en ufak bir tutarsızlık sezer ise size güvenini kaybeder bu da hem sizin hem de şirketinizin itibarını zedeler.

İlgili: Hedef Kitlenizi Belirleyin, Etkili Kampanyanızı Kendiniz Oluşturun

Niş alan belirleme

Emlak piyasasında pek çok farklı alan arasında dağılmak yerine kendinize belirli bir niş alan belirlerseniz başarı şansınız artar. Örneğin, ilk evini alan genç insanlarla çalışmayı seçebilirsiniz ya da sadece orta yaşlı kimselerle çalışmak isteyebilirsiniz.

Sadece lüks evleri satmayı tercih edebilir ya da sadece kiralık evlerle ilgilenebilirsiniz. Daha pek çok farklı alan olduğu gibi siz de bu farklı alanlardan birini seçebilirsiniz. Niş alan belirlemek sizin farklı pek çok alan arasında dağılmanızı engeller ve bir alanda uzmanlaşmanızı sağlar.

Niş bir alanınızın olması pazarlama faaliyetleriniz açısından da son derece önemlidir. Hedef kitlenizi daha kolay seçebilir ve sadece bu hedef kitleye yönelecek pazarlama faaliyetlerine yönelebilirsiniz. Bu hem enerjinizi hem de bütçenizi daha verimli kullanmanızı sağlar.

İlgili: Niş Pazarlama: Başarılı Satışların Arkasındaki Tek Gerçek

Hedefleriniz olmalı

Kısa vadede kendiniz ve firmanız için belirlediğiniz hedefleriniz olmalıdır. Bu hedefleri belirlemeli ve bunlara ulaşmak için uygulayacağınız süreçlerin adımlarını ve stratejilerini planlamalısınız.

Hedefinizi belirlemeden çevrede dolaşmak size hem zaman hem para kaybettirir. Bu nedenle hedeflerinizi 1 yıl, 3 yıl 5 yıl gibi uzun vadede belirlemeli ve planlarınızı bu hedeflere ve tarihlere uygun olarak yapmalısınız.

İlgili: “Mükemmel İş Planı İçin: “SWOT Analizi”

Küresel olma gerekliliği

Bugün artık hepimiz her şeyin küresel olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Sınırların ortadan kalktığı her türlü ticaretin yapılabildiği bu dünyada tabii ki gayrimenkul sektörü de küreselleşiyor.

Günümüzde yatırım amaçlı olarak pek çok farklı ülkede gayrimenkul edinen kişilere rastlamak mümkün.

Siz de emlak pazarlama çalışmalarınızı yaparken özellikle turistlik şehirlerde ya da büyük şehirlerde yabancı yatırımcıları da göz önünde bulundurabilirsiniz. Hedef kitlenizi doğru seçtiğiniz takdirde gayrimenkullerinizi küresel alanda da pazarlayabilir ve pek çok yabancı alıcı bulabilirsiniz. 

İlgili: “Uluslararası Alıcılara Ulaşmanın Sırları

Bilgi içeren yenilikçi ve farklı pazarlama anlayışı

Günümüzde artık pazarlama anlayışı da değişmiştir. Müşteriler sadece ürünü almak için yönlendirilmeyi değil bilgilendirilmeyi de talep ederler. Yapılacak olan pazarlama kampanyalarında müşterileri bilgilendirici içeriklere yer vermek hem müşterilerin gözünde saygınlığınızı artırır hem de size daha fazla güvenmelerini sağlar.

Hemen gayrimenkulü satmaya yönelik girişimler müşterilerin hoşuna gitmiyor ve bu tarz emlak uzmanlarından uzaklaşmak istiyorlar.

Pazarlama faaliyetlerinizi seçerken müşterilerinizin sizden faydalanabilmesine fırsat veren bilgilendirici içerikleri kullanmak hem size hem firmanıza prestij sağlar. Aynı zamanda potansiyel müşteri sayınızı ve iş hacminizi de artırır.

Yenilikçi ve farklı pazarlamaya faaliyetleriniz için düzenli bir bütçe ayırmalı ve bu işinizin devamı için bir gereklilik olarak görmelisiniz.

Bunun yanı sıra farklı ve ilgi çekici yerlerde tanıtımlarınızı yapmak gibi farklı pazarlama yaklaşımları geliştirebilirsiniz. Bölgenizdeki otobüs veya metro duraklarındaki ilan panoları kendinizi anlatan reklamlarınızı koyabileceğiniz farklı alanlar olabilir. Bu alanlar insanların önünden defalarca geçtikleri alanlar olduğu için isminizin ve markanızın akılda kalıcılığı artacaktır. 

İlgili: “A-Z’ye Etkili Emlak Pazarlama Planı Nasıl Oluşturulur?

Teknoloji entegrasyonu

Günümüzün teknolojik dünyasında sadece bilgilendirici pazarlama da yeterli olmayacak teknolojik imkanlardan sonuna kadar yararlanılan hem teknolojik hem de bilgilendirici pazarlama kampanyalarını hazırlayabilen emlak uzmanları potansiyel müşterileri gerçek müşteriler haline getirebilecektir.  

Teknolojiyi yalnız pazarlama faaliyetlerinde değil tüm iş modellerine entegre edebilmiş emlak uzmanları bunun faydasını göreceklerdir. Teknolojik araçlar bugün artık hem iş yapış biçimlerimizi modernleştirir hem de işlem sürelerimizi kısaltır. Süreçlerimizi takip ederken, yeni gayrimenkulleri internet sitelerinden izlerken, sosyal medya platformlarında gelen müşteri sorularını hızlıca cevaplarken hep entegre teknolojik araçlardan faydalanırız.

Siz de bir emlak uzmanı olarak teknolojik uygulamaları kullanarak daha çok müşteri kazanabilir, listenizdeki gayrimenkul sayısını ve bununla bağlantılı olarak kazançlarınızı artırabilirsiniz. 

İlgili: “Teknoloji, Gayrimenkul Profesyonellerine Olan İhtiyacı Ortadan Kaldıracak mı?

Online ortamlarda mevcudiyet

Emlak ofisinizin online ortamlarda mevcudiyetini gösterememiş olması sizin yarışa bir sıfır geride başlamanıza eşittir. Bugün pazarlamanın ve bilinilirliğin en önemli mecraları online ortamda bulunur. Bu nedenle hem internet sitenizle hem de Facebook, Twitter, Linkedin gibi sosyal ortamlardaki hesaplarınızla varlığınızı müşterilerinize göstermelisiniz.

Bu mecralar sizin potansiyel müşterilerinizle tanışma ortamınız olacağı gibi uzmanlığınızı mevcut müşterilerinize göstererek referans alabileceğiniz bir ortam olarak da kullanılabilir.

Sosyal medya hesaplarınızda doyurucu içerikler üretmeli ve içeriklerin tamamen özgün olmalarına dikkat etmelisiniz. Dikkat çekici ve farklı içerikleri sunarak daha çok müşterinin sayfalarınızı ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Kişisel markanız için farklılaştırma ve tutarlılık en önemli iki kavramdır. Bu konulara sosyal medya hesaplarınızda da özen göstermeniz gerekir. 

İlgili: “İçerik Pazarlamasıyla Müşterilerinizi Besleyin

Mükemmeliyetçiliği bırakın

Birçok emlak uzmanı yaptıkları işin harika olması için çaba gösterirken müşteri kaybeder ve müşterileri rakiplerini seçerler. Yaptığınız işin iyi olması yeterlidir ancak mutlaka hızlı olmalıdır. Emlak piyasası kararların çok hızlı alındığı hızlı akan bir piyasadır. Böyle bir piyasada sizin mükemmeli yapmak için kaybettiğiniz zaman müşteri ve iş kaybetmenize neden olur.

Unutmayın,” hızlı ve iyi” her zaman “yavaş ve harikayı” döver.

İlgili: Kendinize Güvenin, Hiç Kimse Sizden Daha Üstün Değil

Ekibiniz olmalı

Emlak piyasasında başarılı olmak istiyorsanız mutlaka iyi bir ekibinizin olması gerekir. Her işi kendiniz de yapabilirsiniz tabii ki ama bu şekilde büyümeniz çok zor olur. Eğer büyümek ve iş hacminizi artırmak istiyorsanız mutlaka arkanızda bir ekibinizin olması gerekir.

Ekibinizle adil bir iş bölümü yaparak daha fazla alana eğilebilir ve daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.

İlgili: “Gayrimenkul Sektörü Yarış Tutkusuna Benziyor

Mentorunuz ya da akıl hocanız olmalı

Uzmanlığından ve tecrübelerinden faydalanabileceğiniz emlak piyasasını bilen bir akıl hocanız ya da mentorunuz olmalıdır. Bu kişi sizin odaklanmanızı sağlayacak ve hedeflerinize ulaşmanız için yardım edecek yol gösterecektir.

Özellikle hedeflerinizin belirlenmesi aşamasında mentorunuzun yardımı son derece önemlidir. Hedeflerinizi belirlemeli ve küçük küçük adımlarla ona ulaşmaya çalışmalısınız. Tüm bu çalışmalar sırasında sizi motive tutacak kişi mentorunuz olacaktır.

İlgili: “Sektöre Yeni Giren ve Kalıcı Olmak İsteyenler İçin Tavsiyeler

Bir slogan ya da kimlik kazandırmak

Firmanızın ya da sizin bir sloganınız olmalıdır. Kendiniz ya da şirketiniz için oluşturacağınız bu kimlik ve slogan son derece önemlidir. Kendinizi ve şirketimizi pazarlarken faydalı olacak olan slogan ve kimlik potansiyel müşterilerinizin dikkatini daha çabuk çekmenizi sağlar.

Etkili bir slogan ve kendiniz için yarattığınız kimlik ile akılda kalıcılığınız artacak ve daha çok insanın dikkatini çekeceksiniz.

Yeni girişimleri ve medya şirketlerini takip edin, onların markalarını ve kendilerini nasıl pazarladıklarını metinleri dahil inceleyin, kendi sektörünüze uygulayabileceğiniz örnekleri farklılaştırarak kullanmaktan çekinmeyin.

İlgili: “Sizin Dijital Etiketiniz Ne Durumda?

Haber Bülteni yayınlamak

Mevcut müşterinizin akıllarında kalmayı sağlamak ve yeni müşteriler edinebilmek için haftalık, on beş günlük ya da aylık haber bültenleri yayınlamalısınız. Sektörünüze ve bölgenize ait haberleri içeren bu haber bültenleri sizin müşterilerinizin aklında kalmanızı sağlayacak ve uzmanlığınızı kanıtlayacağınız bir mecra yaratacaktır.

Haber bültenlerinizi email ile paylaşabilir ve ilgi çekici başlıklar vererek okunurluğunu artırabilirsiniz.

İlgili: “Etkili Emlak Bülteni Hazırlama Rehberi

Online ortamların fırsatlarını kaçırmamalı

Emlak piyasası online ortamda da her gün daha fazla gelişiyor ve her gün yeni emlak siteleri ortaya çıkıyor. Bu nedenle online ortamdaki iş fırsatlarını kaçırmak çok da anlamlı olmaz. Online ortamı çok sıkı takip etmeli ve buradan çıkan fırsatları da değerlendirmelisiniz.

Online ortamda sizin çevrenizdeki gayrimenkulleri takip ederek mal sahipleri ile iletişime geçebilir ve gayrimenkulleri listenize ekleyebilirsiniz. İsterseniz emlak sitelerine giren gayrimenkullerin bilgilerinin size ulaşması için otomatik programlar kullanabilir ve mal sahiplerine en önce siz ulaşabilirsiniz.

Mal sahiplerine ulaşma konusunda emlak sitelerinin yetersiz kalması durumunda varsa Linkedin ya da Facebook hesaplarından onlara ulaşabilirsiniz. Teklifinizi yapabilir sıcak bakarlarsa bir randevu alabilirsiniz. 

İlgili: “Emlak Uzmanları İçin Dijital Pazarlama

Yazar: Tanju HAN

1967 Marmaris, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Garanti Bankası Teftiş, Bank Ekspres Teftiş, Tekfenbank Bireysel Krediler, RE/MAX Gayrimenkul Çeşme İzmir, Keller Wiliams Gayrimenkul Karşıyaka İzmir, Turyap Mavişehir Temsilciliği Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı...

“Başarının Peşinde Olan Emlak Uzmanları Ne Yapmalıdır?” için 3 yorum

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.