İnternet Teknolojisi İle Müşteri Kazanmanın Yolları: Blog

Mutlaka bir yerlerde “İçerik kraldır!” diye bir slogan duymuşsunuzdur. İçerik neden kraldır? Gerek reklam kampanyalarınızda olsun gerek web sitenizde veya bloğunuzda olsun, sunacağınız içerik ile emlak markanızı yansıtırsınız. Bu anlamda içerik pazarlamasının düşünce, yaratıcılık, tanıtım ve analiz olmak üzere dört önemli bileşeni vardır. Bu bileşenleri layığı ile gerçekleştirdiğiniz zaman içerik pazarlamanız başarıya ulaşacaktır.

Başarıya ulaşan bir içerik pazarlamasının en önemli ayağını bloglar oluşturur ve ne mutlu ki iyi bir blog oluşturmanız için bir dâhi olmanız gerekmez. Bloglar neden önemlidir? Bir blog sayesinde marka tanıtımınızı yaptığınız web sitenizin Google arama motorlarında daha fazla öne çıkmasını sağlayabilir ve daha fazla potansiyel müşterinin dikkatini çekme şansı yakalayabilirsiniz.

İster yıllardır blog içeriği üretiyor olun ister bu işte henüz yeni olun, aşağıda sizler için sunacağımız ipuçları potansiyel müşterilerinize tutarlı ve ilgi çekici içerikler sunmanız için yardımcı olacaktır.

Blog Yazılarınızı Tutarlı Bir Ritme Bağlayın

Blog içeriğinizi haftalık bir zamanlama planına göre yayınlayın. Haftada en az 3 kez yayın paylaşmanız önemlidir. Örneğin her hafta Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri aynı saatlerde içeriklerinizi yayınlayabilirsiniz. Böylece takipçileriniz hangi günlerde ve saatlerde sizden içerik geldiğini bilerek beklemede olurlar.

Bu günlerin hangi günler olacağını belirlerken Google Analytics’ten faydalanabilirsiniz. Blog ziyaretçilerinizin en çok hangi gün ve hangi saatlerde giriş yaptığını keşfederseniz, o saatlerde içerik paylaşımınızı arttırabilirsiniz.

Bir Pulitzer Kazanmak İçin Yazmadığınızı Hatırlayın

Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için hazırladığınız emlak bloğunuzda yayınladığınız yazıların deneyimli bir gazetecinin kaleminden veya ateşli bir blog yazarının kaleminden çıkmasına gerek yoktur. İhtiyacınız olan şeyler, biraz zaman, benzersiz bir bakış açısı ve bu bakış açısını blog yazılarına çevirme yeteneğidir.

Bloğunuzda yayınlanacağız yazıları, sanki en sevdiğiniz müşterilere veya işiniz hakkında bilgi edinmek isteyen bir arkadaşınıza anlatıyor gibi hazırlayın. Hedef kitlenizin merakını cezbedecek belirli konular üzerine yazın ve yazınızın içerisine çeşitlendirmek için birkaç madde işareti ve listeler ekleyin.

Kendinize Bir Editör Takvimi Hazırlayın

Emlak bloğunuza yazılar hazırlamak için masanıza oturdunuz, ancak ne yazmanız gerektiği hakkında hiçbir fikriniz yok. Bir kez, iki kez, üç kez hatta 50 kez bu durumu yaşamış olabilirsiniz. Veya tam tersi kafanızda dönen çok fazla fikriniz vardır, ancak hangisini hangi çerçevede yazmanız gerektiğine bir türlü karar veremiyorsunuzdur. Her iki duruma da çare olacak çözüm yolu bellidir: Editör takvimi hazırlamak.

  • Blog yazma çalışmalarınız için bir editör takvimi oluşturun ve bu takvime bağlı kalın.

  • İlham kaynağı olması açısından fikirlerinizi editör takvimine kaydedin. Bulduğunuz farklı kaynaklardan edindiğiniz konu başlıklarını ekleyin.

  • Haftada birkaç gün zaman ayırmaktansa bir tam gününüzü ayırarak bir haftalık içeriğinizin tümünü hazırlayın.

Hedef Kitlenizin İstediklerini Verin

Hedefiniz olan potansiyel alıcı ve satıcı müşterilerin ilgi alanlarına girecek konular hakkında yazılar yazın. Blog içeriğinizin onlarla ilgili olması çok önemlidir. Bu nedenle önce kendinize şu soruları sorun:

  • Hedef kitleniz kim?

  • Hangi konuları merak ediyorlar?

  • Yaşam içerisinde zevk aldıkları etkinlikler neler?

Eğer sitenizin ziyaretçi profilini düzenli olarak takip ederseniz, blog içeriklerinizi de ona göre değiştirmeniz gerekebilir. Örneğin zaman içinde takipçilerinizin ilk kez ev alacak kişiler açısından arttığını fark ederseniz, onların merakını cezbedecek konulara daha fazla yer verebilirsiniz.

Satış Konusuna Nadiren Değinin

Yerel emlak bloğu oluşturmanızın amacı, kendinizi alanınızda uzman olarak göstermeniz ve bu sayede ziyaretçilerin ilgisini çekmektir. Eğer bloğunuzun çoğu yerine satış ile ilgili içerikler koyarsanız, güvenilirliği yitirirsiniz. Bu nedenle bir içerik hazırlarken konuyu işlemek için seçtiğiniz ana yolu satış üzerinden değil fayda üzerinden belirlemeniz gerekir. Yani okuyuculara fayda sağlayacak yazılar oluşturmalısınız. Ancak içeriklerinizin en son bölümüne konu ile ilişkili satış sayfasının linkini koyarak küçük bir yönlendirme yapabilirsiniz.

static_qr_code_without_logo 2

 

TANJU HAN

Siz değerli takipçilerimi de bu değişimin birer parçası olarak görüyorum.

Lütfen BENİ takip etmeye devam edin…

Yazar: Tanju HAN

1967 Marmaris, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Garanti Bankası Teftiş, Bank Ekspres Teftiş, Tekfenbank Bireysel Krediler, RE/MAX Gayrimenkul Çeşme İzmir, Keller Wiliams Gayrimenkul Karşıyaka İzmir, Turyap Mavişehir Temsilciliği Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı...

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.