Emlak Proje Segmentasyonu Nedir?

images (2)

Pazar Segmentasyonu nedir?

Segmentasyon pazarlama dünyasında sıkça duyduğumuz kavramlar arasında yer alamaya başladı. Markaların ilgili olduğu pazarı bölümlere ayırarak, seçilen küçük pazara yönelik strateji oluşturmayı hedefleyen yönteme segmentasyon denir. Bu yöntem kolay anlaşılabilir, daha çok hedef odaklı, net verimli ve başarılı bir pazarlama çalışması ortaya konulmasına yardımcı olur. Segmentasyon belirlenen alt pazarı hedef kitlesinin istek, ihtiyaç ve ilgilerine yönelik hepsine birden ayrı ayrı pazarlama stratejisi üretmek için kullanılır.

Türkiye’de de başı Boyner, Migros, Marka Mağazacılık gibi perakendecilerin çektiği birçok şirket müşterilerini birçok mikro segmentte inceliyor. Bu yöntem sayesinde şirketler kendileri için kritik öneme sahip en değerli müşterilerine özel ilgi gösterebiliyorlar. 

Günümüzde 4 ana segmentasyon çeşidi vardır. Bunlar;

  1. Coğrafi segmentasyon, tüketici pazarlarının coğrafi kriterlere göre bölünmesi nedir. (Ülke, şehir, kır, kent, nüfus yoğunluğu, iklim değişikliği) Coğrafi segmentasyon ülkelere özel paketleme ve pazarlama stratejileri geliştirmenizi sağlar.

  2. Demografik segmentasyon,  müşterilerin yaş, cinsiyet, eğitim, meslek grupları ve gelir düzeyleri gibi değişikleri baz alır.

  3. Psikografik segmentasyon, müşterilerin hayat tarzlarına, kişilik özelliklerine göre ayrılan segmentasyon çeşididir. Örneğin lüks ürünler kullanan, kullanmak isteyen insanlarla satın alırken önceliği ekonomik olması gereken insanlara aynı değer önerisi ile gidemezsiniz.

  4. Davranışsal segmentasyon, müşterilerin ilgisine, kullanım alışkanlıklarına, ihtiyaçlarına uygun yapılan segmentasyon çeşididir. Bu noktada sorulması gereken sorular:  Ürünü kullanma sıklıkları neler? Ürünü kullanarak elde ettikleri fayda nedir? Ürününüzü kullanmaya duydukları ihtiyaç nedir ve ürün ile hangi problemlerini çözüyorlar? 

Farklı hedef kitleye segmentasyonlarını tanımlamak için yapılması gerekenler;

  • Müşterilerinizi iyi tanıyın ve anlayın. 

  • Sorun yaşadıkları problemlere doğru tespit edin.

  • Segmentasyon yönetiminin boyutu ve değeri üzerinde tahminlerde bulunun.

  • Çalışmanızın analiz sürecinde detaylı ve özenli bir çalışma yapın.

Segmentasyon çalışması, sınırlı imkanları en doğru ve verimli şekilde değerlendirmenizi sağlar. Katma değerli müşterileri tespit edip, onlara odaklı çalışmayı mümkün kılar. Segmentlere özel satış, farklı fiyat politikaları uygulanmasına yardımcı olur ve ürün farklılaştırmaya imkanı sağlar.

Yaşadığımız dijital çağda sosyal medyanın da etkisiyle daha fazla hedef kitle odaklı pazarlama yöntemleri gerçekleştirilmekte. Pazar segmentasyonu çalışması ile hedef kitlenizi anlamlı bir şekilde pazarlama yöntemi gerçekleştirebilir, işinizi daha verimli, daha rekabetçi daha karlı halegetirebilirsiniz.

Çok katlı perakendeciliğin ilk örneklerinden olan YKM, 8 yıl önce müşterilerini cinsiyet, yaş, alışveriş sıklığı, harcama bazında 5-6 grupta analiz ediyordu. Birebir pazarlamaya geçilmesi ile birlikte YKM, mikro düzeyde analizlere başladı. Mevcut kriterlere ek olarak yaşam alanı, hayat tarzları, alışveriş davranışları ve cüzdan payı gibi unsurlar da eklendi. Bu müşterilerin 12 grupta izlenmesini sağladı. 

Fiba Holding’e bağlı olarak çalışan Marka Mağazacılık, Marks&Spencer ile çok katlı perakendecilik yapıyor. Şirket, bugün müşterilerini 7 grupta inceliyor.Özellikle tekstil perakendesinde hayat stili çok öne çıkıyor.


Emlak Pazar Segmentasyonu Nedir?

Pazar Segmentasyonu, markaların ilgili olduğu pazarı alt pazar bölümlerine ayırarak, seçilen küçük pazara yönelik stratejiler oluşturmayı hedefler. Bu da daha kolay anlaşılabilir, daha hedef odaklı ve daha verimli bir marketing başarısı elde etmeye yardımcı olur. Belirlenen alt pazarlar; hedef grupların isteklerine, ihtiyaçlarına ve ilgilerine yönelik ayrı marketing stratejisi geliştirmek için kullanılır.

Emlak Pazar Segmentasyonu Çeşitleri Nelerdir?

Smith’in yazısında pazarlamada segmentasyonun; cinsiyet, yaş, ilgi, konum, davranış ve avantaj odaklı olarak bölümlere ayırma şeklinde yapılabileceği vurgulanıyor. Yazıya göre hedef gruplarını ayırmak için kullanabileceğiniz pazar ve müşteri segmentasyonu türleri ise şöyle:

Demografik segmentasyon

Coğrafik segmentasyon

Psikografik segmentasyon

Davranışsal segmentasyon

Fayda segmentasyonu

Segmentasyon kriterlerine baktığımızda ölçülebilir, ayırt edilebilir, önem arz eden, finansal ve erişilebilir olarak belirlendiğini görüntüleyebiliyoruz. Hedef gruplarını segmentasyonlarını tanımlamak için yapmanız gerekenler ise şöyle tavsiye ediliyor;

Müşterilerinizi anlayın. 

Çözüm sunduğunuz problemleri anlayın. 

Segmentin boyutu ve değeri üzerinde tahmin yürütün. 

Verileri benzerliklerine göre gruplandırmak için kümeleme analizi yapın. 

Dijital dönüşüm ve sosyal medyanın yükselişi, daha fazla hedef kitle odaklı pazarlama faaliyetinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yazıda belki bir gün reklamların her bireye göre ayrı uygulanabileceği belirtilirken Minority Report öngörüleri gerçekleşene kadar hedef grupları yönteminin, marketing uzmanları için en iyi şey olduğu vurgulanıyor.

Pazar segmentasyonu ile hedef kitlenize daha anlamlı şekilde pazarlama faaliyetleri gerçekleştirebilirsiniz. Veriler üzerinden çalışarak müşterilerinize sunacağınız hizmetleri daha verimli hale getirebilir, stratejilerinizi buna göre düzenleyebilirsiniz. Daha hedef grubu odaklı olacağınız için doğru içeriği, doğru ürünü veya servisi müşterilerinize ulaştırabilirsiniz.

Emlak Alıcı Müşteri Grupları

A+ : 750.000 $ +

A : 400.000-750.000$

B+ : 200.000-400.000$

B : 100.000-200.000$

C + : 0-150.000$

C : 0-100.000$

TANJU HAN

Lütfen BENİ takip etmeye devam edin…

Yazar: Tanju HAN

1967 Marmaris, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Garanti Bankası Teftiş, Bank Ekspres Teftiş, Tekfenbank Bireysel Krediler, RE/MAX Gayrimenkul Çeşme İzmir, Keller Wiliams Gayrimenkul Karşıyaka İzmir, Turyap Mavişehir Temsilciliği Profesyonel Gayrimenkul Danışmanı...

“Emlak Proje Segmentasyonu Nedir?” için 3 yorum

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.